torstai 18. huhtikuuta 2013

Its freezing!!!!

          En pysty valehtelemaan, etta ainut syy blogin ei kirjoitukseen olisi ajanpuute, mukana on myos vahan laiskuutta. Pahoitteluni, koitan parantaa jalleen kerran, mutta se, etta toteutuuko jaa nahtavaksi.
         Etela-Brasilia matkan jalkeen mun paivarutiinit palasivat normaaleiksi. Mun mielesta se on jopa hauskaa, kuinka ihminen toisesta maasta, oppii toisen maan tavoille, ihan kuin olisi siella asunut koko elamansa. Nauran kokoajan taalla Suomen tavoille, enka voisi ikina kuvitella, etta tekisin asiat toisin niin kuin ne taalla teen. Esimerkiksi, varmasti aloitan puhumaan linkassa tai kaupungilla ihan tuntemattomalle ihmiselle. Ja ihan satavarmasti huudan korvanjuurelle hymy korvissa asti. Ja voipi myos olla kun kotiin paasen, kavelen ihan normaalisti kengat jalassa sisalla tai, etta laitan vessapaperin sinne roskakoriin. Voisin jopa kuvitella kayttavani portugalia puhuessani, kuten tavallisia lausahduksia(que bosta, ava, uai, poise, tipo, sei la, burra,ai meu deus jne.) Tuun vierastamaan suomalaisten synkkyytta ja omaa rauhaa ja ennekaikkea Ihan satavarmasti tuun vierastamaan saata ja ruokaa.

                                     

             Brasseissa vietetaan talla hetkella talven alkua, joten lampotila on laskenut huomattavasti. Kylmyys ei siis ole kokopaivaista, vaan yo ja aamulla kun lahden kouluun, lampotila on 14-17astetta. Koulusta kun paasen kotia lampotila on jo siella 30asteessa ja taas illaksi kun lahden punttisalille laskee 20asteeseen. Aamulla siis saan pukea monta kerrosta vaatteita ja koulussa istuessani, riisun aina vaatteita pois vahitellen, kunnes ollaan siina ensimmaisessa kerroksessa. Saas nahda miten tama tytto parjaa suomen oloissa =D
           Viime viikolla oli mun kaverin yllatyssynttarit sen talossa. Ja oli viela kaiken lisaksi hyvin onnistuneet. Mun kaverilla ei ollut aavistustakaan, etta kun se palaa kirkosta takaisin kotiin, sen olisi taynna ihmisia. Syotiin, ja tanssittiin riittavasti. 11aikaan illalla kun olin jo lahossa kotia, yks poika tuli mulle jutteleen ja vaikka tein asiani hyvin selvaksi ettei kiinostanut hanen seuransa, se vaan jakso istua ulkona mun kanssa oottamassa kyytia. Se taalla brasseissa onki hauskaa. Vaikka kuinka sanoo miehille ettei kiinnosta, ne ei lopeta. Mutta siis muuten juhlat oli tosi kivat. Unohdin kameran kotia, joten en saannut kuvia. Perjantaina on toiset bileet, jos sinne muistaisin ottaa kameran, ni vois olla aikas kiva =DD
         Mun on pakko nyt kirjoittaa vahan myos koulusta. Ihan ensimaiseksi kolmosten paidat tuli viime viikolla ja ne on siistit. Eessa lukee KEEP CALM AND FOCA NOS ESTUDOS = Keep calm and keskity  opintoihin ja takana lukee terceirao= kolmas ja oma nimi alapuolella. Sit viel toi hylje koska sanalla foca on kaksi eri merkitysta se on hylje ja focar on keskittya Tassa kuvaa:





















           Saatiin myos uudet koe paivat. Informaationa etta, Sabado tarkoittaa lauantaita ja domingo sunnuntaina. Meilla on siis lisaantyny sunnuntaiki kokeen teko paivaksi. Rakastan tuota yhta lauantaita jolloin on 4koetta fysiikka1, 2, ja 3 ja historia.


              Viel pari kuvaa mun hienosta koulumenestyksesta jalleen kerran. Oon taas loistanut hienosti mun kokeissa ja saanut hienoja merkintoja. Ainut koe jonka kusin oli englanti, kylla luitte oikein, kusin sen yleistiedon takia. Sain kaikki kieliopit ja sanastot oikeen, mutta koska kusin yhden tehtavan vaheni jo 10pistetta. Kysymyksessa kysyttiin tietoja St. Patricks paivasta ja enhan mina tienny siita mitaan. Muutenki arsyttaa se meijan enkun opettaja, ku se ei kans osaa mitaan, opettaa ihan vaarin ihmisia!!!


         

              Meijan  kemian opettaja on laiska kirjottamaan, ni se aina sanoo ja me kirjotetaan. Ei puhettakaan etta oisin saannu ensimmaisina 5kuukautena kirjoitettua mitaan yksin. Mutta nyt tiedan jo kaikki kemiallisetkin kirjoitusasut, joten parjaan koko tekstissa yksin. Mulla on viela yksi haaste koulussa. Oppia kirjoittamaan aineita itse portugaliksi. Jos siihen onnistun vuoden loppuun mennessa, aika varmasti tulen kirjoittamaan portugalin suomen yo-kokeissa.
            Mun kaveri kerto mulle eilen, etta suomessa, missa pelaan golfia, on uusi ravintola, jonka nimi on Floripa. Nimi on tullut Florianopoliksesta, koska omistaja on Brasilialainen. Oon ihan innoissani et paasen sen kans sitten puhumaan portugalia =)

Iloiset terveiset hymy tytoilta. Meilla on kirkossa joukkueet peleja varten ja me kuulutaan onnellisiin. 
Ps. En tykkaa yhtaan siita PSY:n uudesta kappaleesta Gentlemanista, rupee arsyttaan aina ku naan se jatkan.... mut taa kappale on hyva vaikka onkin vanha =)



                                                                    Beijos Laura <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti