perjantai 3. elokuuta 2012

School day =)

Otsikossa kylla lukee et koulupaiva mutta kerron myos muustaki, en vaa keksiny yhteista otsikkoa =) Alkuviikko tallee nopsasti

Maanantai olin shoppailemassa( en kylla oo varma oliko se maanantai mutta kummiski) Ostin uuen puhelimen, taal on hirveen kalliit puhelimet huhhuh, meni puolet kuun budjetista, joten paatin nostaa sita =P Nii ostin Nokian sellasen jannan liukupuhelimen ja sit ostin kouluun tarvikkeita, kuvia myohemmin ja no siinapa ne ostokset oliki.

Tiistaina herasin aamulla ihan normaalisti ja menin ulos ottaan aurinkoa ja opiskeleen, sitte mulle tuli yhtakkia mieleen, etta maa voisin teha tanaan lounaan, eli makaronilaatikkoa ja mutakakkua...ilmotin sitte asiasta mun perheelle ja ne oli innoissaan. =) Lahettiin Amandan kanssa ruokakauppaan ja lihakauppaan ostin ainekset ruokiin ja tottakai juomaks guaranaa( se on ihan aly hyvaa, harmi ettei suomessa myya sita =(

Valmistettiin sitte Amandan kans se lounas ja kaikki tykkas tooosi paljon se oli muito boooooom!!!!



Oli toosi nalka ni ei ees ehitty ottaa kuvaa ennenku alotettiin syomaan, mutta oli kylla hyvaa vaikka ite sanonki =)

Sitte paastaan siihen kouluun........... keskiviikkona alko siis mun koulu ja meilla on koulupukuna onneks vaa t-paita
hirvee kuva, mutta tos nakyy toi t-paita, se ei ees oo hirvee =)
Maahan olin siis ihan pihalla kaikesta ku menin sinne, mun aiti vei mut, koska oli mun eka paiva..... mun onneks mun luokassa oli pari ihmista jokka puhu vahan englantia, ni pysyin ees jotenkai mukana =) Mutta siis tuolla oli ihan ihmeellinen toi jarjestelma, olin saanu esiteltya itteni lyhyesti ja sitte istuin alas ja opettaja tuli luokkaan ja tunti alko..... Eipa siina kauaa menny, etta kello soi ja tunti loppu 15Min =O maa nyt vahan hypin mut koulu siis alkaa klo 7 aamulla ja heraan joka aamu puol kuus ja mini bussi hakee mut meijan ovelta 6.20 ja koulu kestaa 5 tuntia, en nyt jaksa kertoo muista jutuista hirveesti jos haluaa kuulla koko koulusysteemin, voi laittaa tonne kommentteihin ni kirjotan sitte ainoastaan siita jossain postauksessa....eli siis takasin mun ekaan paivaan..... Opettajat puhuu portugalia ja ne puhuu tosi nopeasti, joten empa maa oikee tunneilla mitaan oppikkaan, mut siita myohemmin lisaa....Mut mun koulukaverit on tosi hauskoja ja kivoja

Kolmen oppitunnin jalkeen meilla oli lounas ja voi hellantuutelis ku astuin sinne lounas huoneeseen. Joo maa tykkaan olla huomion keskipisteena mut en ihan noin paljon, siella ruokalassa oli ihmisia tosi paljon varmaan jotain lahemmas 500 ja kaikki vaan tuijotti, koko sen ajan ku hain ruokaa ja soin( en tosin hirveesti ihmettele, koska meijan koulussa on n.500 ihmista ja oon koko paikan ainut blondi) kirjaimellisesti ainut, kaikki muut on brunetteja tai mustia ja mun silmien ja hiusten kehuminen ja tuijottaminen ei oo vielakaan loppunu ja oon ollu siella koulussa nyt kolme paivaa..... oon jo unohtanu monia asioita, mut jos muistan ni kerron sitte nyt kerron jokaisesta oppiaineesta mita mulla on ollu ni jotain lyhyesti

Historia.. eipa mulla oo mitaan kerrottavaa, paitsi etta tassa aineessa oon eniten pihalla, koska opettaja ei nayta mitaan esimerkkeja esim taululla tai mitaan, se vaan puhuu..........mun muistiinpanot talta tunnilta on vaan taynna piirustuksia....

Sosiologia... ok taa on kaikista aihneista arsyttavinta, me vaan kirjotetaan jne. mun sisko yritti lukea mita oon kirjottanu mut se ei saanu yhtaan selvaa koska mulla oli vaaria kirjaimia jne. en kylla yhtaan ihmettele koitin arvuutella joitain kirjaimia, mulle kylla neuvottiin koulussa ne kirjaimet mut en kylla muista niita ja opettajat kirjottaa aina kaunolla ni ei puhettakaan etta tajuaisin niitten kauno kirjallisuutta....

Matikka... <3 aah voi sita tuskan hien maaraa, ku toiset yrittaa selittaa mulle kysymysta plus etta meilla on nyt geometriaa, joten viela vaikeampi selittaa, muuten tehtavat on helppoja

Filosofia... niin tylsa aine ettei mitaan sanottavaa....

Enkku... ainut haaste on opetella noi portugalin kieliset ilmaukset, nailla on tosi helppo englantia, yks tunti luettiin yks pieni tekstin patka ja opettaja kysy kuinka moni tietaa mita siina sanottiin, ni olin ainut joka ties, joten ne ei oo enkkua yhtaan...

Portugali... Koitan parhaani mukaan pysya perassa

Kemia... siis oikeesti en ees suomessa tajua noita asioita, ni nyt pitais tajuta portugaliks, ja eipa tietenkaan niilla oo mitaan kultasta maolia, vaan kaikki pitaa osata ulkoa ja viime tunnilla meilla oli hapetuslukuja, normaalisti kattoisin maolista mika on hapen hapetusluku, mut ei nyt ku meijan piti laskea hapen hapetusluku... saatiin jopa kotilaksy, meijan pitaa kirjottaa sivun essee organisesta kemiasta, onnistuu het nii iisisti ettei mitaan rajaa....joo lupasin kirjottaa lyhyesti, mutta tasta tunnista mulla riittais vaikka kuinka paljon kerrottavaa.......


Muita aineita mulla ei oo viela ollukkaan, mut kerron sitte ku on ja nii joo mun koulu Apice on yks brasilian vaativammista lukioista, sinne on tosi vaikea paasta ja kaikki on niinku kymppi oppilaita, ni laitettiinkohan mut nyt oikeaan kouluun =O Ja meijan koe kestaa kaks paivaa se on yks koe ja siina on kaikki oppiaineet ja ne on tosi vaikeita plus mul on pieni kieliongelma ja arvostelu on tosi rankka....
Tassa on kirjat, jokka mun pitaa lukea siihen yhteen kokeeseen


ja mun muistiinpanot kalenteri ja penaali= D

unohin ihan sata varmasti sanoa, jostakin mut kummiski, jos on lisakysymyksia, voitte esittaa kommenteis, koitan parhaani mukaan vastata kaikkiin =D


Beijos Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti