tiistai 28. elokuuta 2012

1kuukausi =)

Yleison pyynnosta kaytan nyt enemman kirjakielta. ;) Mutta tosiaan siihen asiaan. Oon ollu taalla nyt kuukauden ja oon oppinu ihan hirveesti....varsinki portugalia, muistan kuinka viela ensimmaisena viikkona pystyin just ja just kertomaan ittestani(nimeni on ja olen kotoisin ;)) Ja nyt pystyn jo muodostamaan kokonaisia lauseita ja kertomaan asian, minka haluan kertoa.....Pointsit mulle =DDD Ymmartaminen on viela haastavaa, koska ihmiset taalla puhuu tosi nopeasti(loogisesti, mutta kummiski)
Oon oppinu paljon kulttuurista. Teen siita sitten joskus postauksen. Oon tutustunu mun perheeseen kunnolla ja tiian mista ne tykkaa ja mista ei =) Oon nahny paljon, mutta viela on paljon nahtavaa =)

Anyway, nyt mun tasta viikosta.....

Lauantaina mulla oli kolme koetta portugali, artes e historia. Ei oikeen innostanu herata aikasin lauantai aamuna ja lampsia kouluun. Mutta pakko oli, taalla on hieman erillainen koe tilanne, se on vahan sama ku suomessa kirjotukset, mutta ei kummiskaan. Olin ihan pihalla kaikesta ja mun luokkakaverit yritti selittaa mulle mita pitaa teha(portugaliks) Jokasen huoneen ovessa oli lappu, jossa oli nimia, joten mun piti ensimmaiseksi kiertaa kaikki luokat ja etsia mun nimi, kun loysin sen menin istumaan pulpettiin, pulpetilla oli kansio ja siella kansiossa oli kaikki kokeet, mitka piti tehda. Itse sai paattaa missa jarjestyksessa aloittaa. Ja sitten kun kaikki kokeet oli tehny, ne vaan laitettiin takasin kansioon ja palautettiin opettajalle. Voittekin jo arvata, ettei ne kovin hyvin menny, nehan nimittain on portugaliks, enka saa apua keltaan =( Olin valmis kahdessa tunnissa ja sitten sai lahtea. Tulin koulusta kotia ja laivoin kaks kakkua Brownien ja laiskadeisin =) Illalla kaytiin sitten viela ostoskeskuksessa =)





Sunnuntaina mentiin farmille, tai no maa en sanois sita farmiksi, koska siella ei ollu elaimia, eika muutakaan farmin tapasta. Syotiin siella ja pelailtiin erillaisia peleja, mulla ei sielta hirveasti kuvia ole, koska lahettiin aikasemmin, koska Amanda kaatui pahasti pyoralla, ni se piti vieda sairaalaan =( Eipa viikonloppuna sitte muuta erikoista tapahtunu.
Maanantaina saatiin historian kokeet takaisin ja maa sain 1.7 pistetta ja maksimi oli 5.0(ei se nyt nii huonosti menny) =DDDD Mutta nyt mun pitaa menna portugalin tunnille. Terveisia taalta lampimasta

                                                                  Beijos Laura <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti