torstai 7. maaliskuuta 2013

Taalla ollaan

        Heii, on ollut hirvean hiljaista blogin kanssa, mutteipa ole ollut oikein mista kirjoittaa eika aikaakaan. Oon hypanny koulussa ja lahes joka toinen paiva keskustassa hoitamassa asioita. Mulla on ollut kolme tarkeinta asiaa hoidettavana tassa samaan aikaan.

Foz do iguaçu


              Ensimmaiseksi Etela-brasilian matka lahestyy kovaakyytia, elikka sinnehan lahen sunnuntaina, mun piti siita kirjottaa mita aion siella tehda ja niin edespain, muttei yksinkertaisesti ole aikaa. Viime viikolla hyppasin keskustassa maksamassa viimisia laskuja matkasta ja ostamassa lentoliput ja hakemassa lupaa mun jarjestolta, piti 3paivaa viikosta kayda keskustassa sen takia. Tosiaan keskustaan meilta menee mototaxilla 15min ja kavellen sellaset 45min, yleensa maa kavelen sinne. Oon silta kannalta happy etta osaan jo kommunikoida hyvin ihmisten kanssa, ni saan kaikki asiani hoidettua itse, eika tarvitse odottaa, etta host-aiti tulee mukaan, koska se opiskelee paljon, ni ei oo hirveesti vapaata.
   
Florianopolish
        Toiseksi, mulla on nyt se sota meneillaan postin kanssa, mun ensimmaisesta paketista joka ei tullut perille asti. Postihan oli antanut sen vaaralle naiselle ja viela vaaraan osoitteeseen, ni maa oon sitten sita asiaa hoitanut. Eilen posti oli vieraillut kyseisen naisen luona ja nainen oli sanonut heille, etta paketissa oli ollut vain suklaata ja ne se oli heittanyt menemaan, koska oli jo niin huonoja. Paketissa kyllakin oli tavaraa 1000euron edesta, suklaita ehka 50euron edesta, etta siina sulle. Talla viikolla pitaisi viela ehtia menna postiin lakimiesten kanssa, koska ne eivat minulle hyvaksyneet korvata virhettaan, niin lakimiesten kanssa hommataan mun rahat vaikka oikeuteen asti mennaan. Ja viela pitaisi menna poliisin kanssa naisen luo, koska nainen on todennakoisesti myynyt kaikki tavarani ja pitanyt rahat itsellaan, joten myos nainen tulee maksamaan, nain taalla Brasiliassa, ei voida olla rehellisia ja palauttaa omistajalleen, huomattuaaan ettei ole hanen.
Gramados
             Kolmas asia, ostin itselleni tabletin helpottamaan internettiin paasya, mutten saanut ostettua internettia, koska tuli moniakin ongelmia, nyt sitten saan aina kavella johonkin, josta loytyy Wi-fi. mut ei se nyt niin paha ongelma ole taalla. Ainahan niita ongelmia tulee kun vaihdossa on, mutta se nyt on ihan normaalia, rakastan kuitenkin elamaani taalla, en ole katunut mitaan, en maavalintaani enka valintojani.
Floriba
       
        Ongelmien kanssa tappelua helpottaa aina pienetkin piristavat asiat, kuten mm. tanaan unohdan kaikki ja menen katsomaan kun luokan pojat pelaa futsalia ja sunnuntainahan lahden etela-brasiliaan nauttimaan monien muiden vaihtareiden seurasta ja nakemaan lisaa brasiliasta, tassa kirjoituksessa nuo kuvat ovat kaikki etelabrasseista minne olen menossa.
Curitiba
       
         Viela yksi suuri informaatio aihe, olen tainnutkin mainita ennenkin, etta kun palaan takaisin kotiin suomeen, otamme vaihto-oppilaan meidan kotiimme. nyt se on sitten valittukkin. Meille tulee tytto venezuelasta. Oon ihan innoissani, oon jo puhunutkin sen kanssa ja se vaikuttaa tosi kivalta. Ja viela plussana kaiken paalle se ei oo ikina nahnykkaan lunta, ni arvatkaa minka kunnian maa saan, ku saan olla sen kans ku se nakee ensimmaista kertaa lumen ja paasee testaamaan talviurheilu lajeja, saunaa ja kaikkee muuta vastaavaa =)   Sori taa kirjotus oli nyt vahan tallainen tylsa, mutta heti loman jalkeen, kerron teille kahdesta kivasta asiasta. Millaista oli etela-Brasiliassa ja miten taalla vietetaan paasiaista.


                                                                 Beijos Laura <3
                                     

4 kommenttia:

  1. Tosi kivaa kuulla susta ja kauheaa toi postijuttu! :(

    VastaaPoista
  2. Heij käyppäs kurkkaamassa mun blogia ku kerkeät siellä on tunnus sulle! :)

    VastaaPoista
  3. Heii Laura :) Mä aloin kirjottelemaan blogia, käy kurkkaamassa jos kiinnostaa :) http://smileleavesamark.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Koittelen aina parhaani mukaan kirjotella =DDD Todellaki kayn liittymassa jaseneks <3

    VastaaPoista